Spårning av paket och leveransstatus 

Spårning av paket och leveransstatus 
 

Vi får många frågor kring leveransen av paket och det är ju inte så konstigt, men du som kund kan faktiskt i 9 gånger av 10 själv se statusen på din order, samt när den förväntas att levereras. 

 

Såhär kan du göra för att se när din order levereras: 

 

  1. Kolla orderbekräftelsen du ska ha mottagit till den mailadress du angav i samband med beställningen. Här ska det tydligt vara angivet när din order förväntas att skickas och då ska du bara addera den leveranstid som gäller för den fraktmetod du valt. 
     
  2. Du mottar alltid ett mail när din order är skickad. Om du inte har mottagit denna bekräftelse inom den angivna leveranstiden som stod i orderbekräftelsen, så kan det vara så att den hamnat i skräpposten eller att du angivit en felaktig mailadress. 
     
  3. Om du har har valt en leveransmetod med track and trace-nummer kommer du i leveransbekräftelsen kunna hitta en länk till spårningen. 
     
  4. Kolla eventuellt också om du har köpt varor med olika leveransstatusar, då vi har varor på både vårt egna och externa lager. 
     
  5. Om du har upprättat ett kundkonto, så kan du logga in och se statusen på din order där.